چطور باید بهترین مارک فر را انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : مهر

فر برقی از جمله وسایل پرطرفدار و حائز اهمیت در آشپزخانه است که به صورت گسترده در تهیه غذاها و پخت و پز استفاده می‌شود. این وسیله یکی از نیازمندی‌های اساسی هر خانه به شمار می‌رود و مزایای فراوانی برای کاربران خود دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین مارک فر برقی بپردازیم و توضییح کلی در مورد کاربرد و اجزای تشکیل دهنده فر دهیم.

با استفاده از فر برقی می‌توانید غذاها را به صورت یکنواخت و مطلوب پخت کنید. این وسیله با توزیع یکنواخت حرارت در داخل فضای پخت شما را از نیمروی های باز و سوختگی خود دور می‌کند و تضمین می‌کند که غذاهای شما به صورت یکپارچه و بهینه پخت شوند، بدون اینکه بخش‌هایی از آن‌ها از کیسه طعم و مزه خارج شوند.

همچنین، فر برقی دارای قابلیتهایی مانند تنظیم دما، زمان پخت و حالت های مختلف پخت است. این امکان را به شما می‌دهد تا با توجه به نوع غذا و سلیقه خود، پخت آن‌ها را بهینه کنید. از جمله قابلیتهای فر برقی می‌توان به پخت سریعتر و همچنین پخت به صورت آهسته و پخت به روش دو مرحله‌ای اشاره کرد. این قابلیتها باعث می‌شود تا شما به صورت دقیق‌تر و احساس عالی‌تری از مهارت طبخ خود برخورد کنید.

در کل، فر برقی را می‌توان به عنوان یک ابزار اساسی و بسیار مفید در آشپزخانه دانست که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با دقت بالا غذاهای متنوع و خوشمزه را تهیه کنید. استفاده از فر برقی به شما زمان بیشتری برای کار دیگر و لذت بیشتری از طبخ و آشپزی می‌دهد.

بهترین مارک فر برقی کدامند؟

در انتخاب لوازم آشپزخانه باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. از جمله این موارد می توان به دکوراسیون آشپزخانه، ظاهر و قیمت وسیله و… اشاره کرد. یکی از موارد مهم دیگری که باید به آن توجه کرد بازده انرژی است که در زمان خرید لوازم برقی باید آن را در نظر گرفت . با وجود اینکه در کشور ما هزینه استفاده از لوازم برقی در مقایسه با لوازم گازسوز بسیار بیشتر (حدود ۲۰ برابر) است،؛ اما در این مورد خاص  باز هم لوازم برقی به صرفه تر هستند. دلیل این اتفاق این است که با وسایل برقی، زمان پخت و پز کاهش می یابد. در نتیجه انرژی کمتری مصرف می شود. پس در نتیجه استفاده اصولی از لوازم برقی، برای ما بهینه تر خواهد بود.

در بازار مدل های زیادی انواع  ایرانی و خارجی فر برقی وجود دارند. که باعث میشود انتخاب بهترین مارک فر برقی در میان این تنوع واقعا کار آسانی نیست اما ما در این مطلب تمام تلاشمان را میکنیم که در این انتخاب سخت همراهتان باشیم.

بهترین مارک فر برقی خارجی چیست؟

ابتدا باید بدانیم که قیمت مدل های خارجی بسیار زیاد است پس ما باید بودجه مازادی برای اینکار در نظر بگیریم. در ایران،خرید فر لتو که یکی از بهترین مدل های فر برقی می باشدتا حدودی زیاد است.اما برندهای ایرانی با کیفیت بالایی در بازار وجود دارند. می توانید این برندها را با صرف هزینه کمتری بخریدبرند هایی مثل اخوان و استیل البرز که بسیاری از سبد خرید آشپزخانه ایرانی را به دست خود گرفته اند یا بند هایی مثل داتیس و ایلیا استیل که متناسب با آشپزخانه های لاکچری محصولات خود را عرضه کرده اند.

اما تفاوت بین فر و ماکروویو در ادامه به اختصار توضییح دادیم

  • فر فن دار: برخی از فرهای موجود در بازار علاوه بر المنت دارای فن نیز هستند. وجود فن در محفظه داخلی این مدل ها سبب یکنواخت پخش شدن گرمای تولید شده می شود. در این روش به دلیل جمع نشدن حرارت در بخش فوقانی فر، می توان از تمام طبقات برای پخت و پز استفاده کرد. با توجه به اینکه امکان استفاده از این فر با دمای پایین تر وجود دارد، لذا در مقایسه با فرهای سنتی حدود ۳۵ درصد اتلاف انرژی کمتری دارد.
  • مایکروویو: در مایکروویو غذا در زمان کوتاهی پخته می شود. همین مسئله سبب مصرف کم انرژی توسط این مدل از فر و مقرون به صرفه بودن آن می شود. این فر در مقایسه با سایر مدل ها اتلاف انرژی کمتری دارد. همین امر باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد.

نکات مهمی که شما را به سمت انتخاب بهترین مارک فر برقی سوق میدهد :

فن کانوکشن

 همانطور که گفته شد در فر برقی، حرارت لازم برای پخت غذا توسط المنت تولید می شود. با این روش ممکن است به بعضی از قسمت های غذا، حرارت بیشتری رسیده و برخی از قسمت ها حرارتی دریافت نکنند و در نتیجه نپزند. وجود فن کانوکشن در فر سبب توزیع یکنواخت حرارت در تمام قسمت های فر شده و غذا به راحتی پخته می شود.

فن خنک کننده

در فر برقی در برخی مواقع میزان گرمای تولید شده زیاد بوده و امکان آسیب دیدن قطعات الکترونیکی و حساس فر وجود دارد. وجود فن خنک کننده درون فر سبب خنک شدن قطعات فر شده و گرما آسیبی به آنها نمی رساند.

خود تمیز کنندگی فر

جنس دیواره های درون بهترین مارک فر برقی به گونه ای است که ذرات غذا و… به آن نچسبیده و با یک دستمال مرطوب می توان این ذرات را به آسانی پاک کرد. بعضی از فرها به گونه هستند که ذرات به جا مانده از غذا را با حرارت بسیار تبدیل به خاکستر می کنند و این خاکستر در سینی فر جمع آوری می شود.

ریل تلسکوپی

یکی از امکانات بهترین برند فر برقی،ریل تلسکوپی است. در فرهای قدیمی گذاشتن و خارج کردن سینی فر در طبقات مختلف آن کار سختی بود. این امر در بعضی مواقع سبب ایجاد سوختگی در دست می شود. راهکار حل این مشکل، استفاده از ریل تلسکوپی است که با استفاده از آن می توان بدون هیچ آسیبی و به سادگی از طبقات فر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویژگی های فر توکار

هدف از نوشتن این مطلب کمک به انتخاب شما برای شناخت و خرید بهترین مارک فر برای آشپزخانه ی شما بود که امید واریم با در نظر گرفتن این نکات و توجه به میزاد بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید دست آخر بهترین خرید فر برقی را انجام دهید و لذت آشپزی و حس و طعم غذا رو به آشپزخانه ی خود بیاورید.

 





:: برچسب‌ها: بهترین مارک فر برقی , اخوان , استیل البرز , فر برقی , فر توکار ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: